Oesterbank Jaarverslag 2023

46 Slotbeschouwingen Uit dit jaarverslag blijkt dat het achtenvijftigste boekjaar een uitdagend maar boeiend jaar was. Het jaar 2023 kende een grote drukte in het eerste jaarhelft om na de zomer door de economische situatie bij onze partners een terugval te kennen met jammer genoeg ook wat economische werkloosheid bij onze medewerkers. Oesterbank zou Oesterbank niet zijn mochten we ook deze moeilijke periode toch een positieve impact te geven. De vrijgekomen tijd werd benut om extra opleidingen voor onze werknemers te organiseren. Deze verrijkten hen zowel op professioneel als op privé-vlak. Het blijft onze belangrijkste prioriteit om tewerkstelling te creëren voor onze doelgroep. We plaatsen hierbij telkens de mens centraal en focussen op ontoegankelijk werk toegankelijk te maken voor onze medewerkers. Dankzij de dagelijkse inzet van ons voltallig team en onze omkadering slagen we er in om steeds meer en nieuwe technologische innovaties door te voeren. Uiteraard bleven we ook in het voorbije jaar inzetten op kwaliteit, duurzaamheid en veiligheid. Onze inspanningen werden niet enkel beloond met de bevestiging van ons ISO-certificaat en de hernieuwing van het VOKA charter duurzaam ondernemen, we mochten ook het SDG Pioneer label van de Verenigde Naties ontvangen én werden ook tot Ambassadeur van Oostende bekroond door Kanaal Z. Ondanks de economische terugval bleven en blijven onze klanten, partners het vertrouwen in Oesterbank behouden en kregen we zelfs enkele nieuwe opdrachten bij. Dit sterkt ons vertrouwen in de toekomst. Samen hebben we opnieuw bewezen dat we als team sterk staan en dat we als team elke uitdaging kunnen overwinnen. Bedankt aan iedereen die deel uitmaakt van de Oesterbankfamilie en zich dagelijks inzet om ons verhaal verder uit te bouwen. Ik kijk dan ook vol vertrouwen en enthousiasme uit naar de toekomst. Wouter Desplenter Algemeen directeur Bestuursorgaan: Paul Gerard (Voorzitter), Marie Van Looveren (ondervoorzitter), Roland Beyen, Peter Verbanck, Luc Rosseel, Luc Schepens, Raf Jacxsens en Filip Dermul Commissaris: Walter Hosten Directeur: Wouter Desplenter

RkJQdWJsaXNoZXIy NzgyMw==